Heb je productadvies nodig? Dan kun je het beste even contact met ons opnemen. Alle algemene klantenservice-vragen kun je hieronder vinden.
Inhoudsopgave
1. Verzending en levering
Met wie verzenden jullie?
Bijna al onze zendingen gaan in Nederland met DHL. In het buitenland kan dat een andere zending zijn. Je krijgt van ons een trackingmail met daarin de naam Intrapost. Dat is de partij die de pakketten bij ons afhaalt en het verder afhandelt.
Wat is jullie levertijd?
We versturen onze producten elke werkdag. Dan wordt het in Nederland dus meestal de volgende dag (of de dag daarna geleverd.) Je krijgt altijd een trackingcode van ons. We versturen niets zonder volledige tracking.
Onder het product krijg je een indicatie te zien.
Let op: Op feestdagen wordt niets verzonden.
Hoe lang duren internationale zendingen?
Dat duurt binnen Europa meestal een paar dagen. We kunnen daar geen garantie geven. Soms is het al de volgende dag, soms duurt het een dag of vier.
Op welke dagen leveren jullie?
Wij leveren 6 dagen per week , alleen op zondag komen onze vervoerders niet. In de tracking kun je zien op welke dag je pakket geleverd gaat worden.
Kan het naar een afhaalpunt?
Ja, maar technisch is het op dit moment niet mogelijk dat in de check-out te kiezen. Je krijgt van ons een trackingmail en als je daar doorklikt krijg je de tracking van DHL te zien. In de DHL app kun je altijd je zending wijzigen en dus naar een afhaalpunt laten gaan.
Wat zijn jullie verzendkosten?
Nederland
- Verzendkosten DHL zijn 6,95.
- Vanaf 50 euro is het gratis.
België
- Verzendkosten zijn 7,95.
- Vanaf 100 euro is het gratis.
Europe
- Verzendkosten zijn 19,95.
Rest van de wereld
- Verzendkosten zijn 39,95.
2. Retouren en ruilen
Hoe stuur ik een product retour?
Wij hanteren een retourbeleid waarbij je artikelen binnen 365 dagen kunt retourneren. Gebruik hiervoor ons retourformulier: https://trail.nl/retour
Je kunt natuurlijk ook naar de winkel komen of het op eigen gelegenheid verzenden naar:
Trail.NL
Fannius Scholtenstraat 56H
1051 GA Amsterdam
Bewaar je verzendbewijs!
Kan ik twee producten samen sturen?
Heb je twee bestellingen gedaan en wil je dit samen retour sturen? Geen enkel probleem. Je kunt het retourformulier gewoon invullen voor één bestelling. Als je het samen in een doosje doet, dan komt het helemaal goed.
Hoe snel heb ik mijn geld terug?
We proberen onze retouren elke werkdag te verwerken. Je krijgt een bericht van ons als het verwerkt is. Afhankelijk van de snelheid van de bank is het dan vrij snel daarna teruggeboekt. Je krijgt altijd terugbetaald via de betaalmethode die je gebruikt hebt.
Ik heb mijn geld nog niet terug
Het kan zijn dat je geld nog niet teruggeboekt is. Dat kan een aantal redenen hebben:
- Je pakket is nog niet retour. Bekijk de trackingcode van je retour om dat te controleren.
- De retour is door ons nog niet verwerkt. Meestal zal dat dan de volgende dag gebeuren. De retouren komen soms net één minuut voor sluitingstijd binnen.
- De bank heeft soms een paar dagen nodig voor de verwerking. Zeker in het weekend.
- Je hebt op een andere manier betaald. Dus je geld komt terug op bijvoorbeeld je creditcard, Apple Pay of Paypal in plaats van iDEAL.
Ik wil graag ruilen.
Het snelste is om dan een nieuw product te bestellen. Van je eerdere bestelling betalen we het geld dan retour als hij terug is. Je mag ook wachten tot je beide producten in huis hebt. Mocht het tweede product dan ook niet passen, dan kun je ze samen retour sturen.
Retourvoorwaarden webshopkeurmerk
Hieronder zie je de retourvoorwaarden van ons Webshopkeurmerk.
Let op dat we een retourtermijn van 365 dagen hanteren. Mits we de spullen gewoon nog als nieuw kunnen verkopen.
"U heeft een afkoelingsperiode van 14 dagen om zonder opgaaf van redenen het product te retourneren, ingaande op de dag van ontvangst van het product. Het product kan alleen ongebruikt en, indien mogelijk, in originele verpakking geretourneerd worden.
Voor het retourneren van de bestelling zijn de retourkosten voor uw rekening.
‘De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument."
Herroepingsrecht
Je kunt je overeenkomst van aankoop gedurende een bedenktijd van minimaal 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. Gebruik hiervoor het formulier dat als bijlage aan onze algemene voorwaarden zit. Trail.nl vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.
3. Garantie en klachten
Hoe vraag ik garantie aan?
Is je product defect of te snel stuk en wil je aanvraag maken op garantie? Neem dan altijd even contact op. Dat kun je het beste doen via ons garantieformulier.
Wat is de garantietermijn?
Dat hangt een beetje van het product en merk af. Sommige merken geven levenslange garantie, zoals Darn Tough. Sommige merken hanteren een periode van twee jaar, zoals Salomon.
Ik wil de levenslange Darn Tough garantie
Dan kun je het beste dit garantieformulier van Darn Tough invullen. Ze pakken het zelf op en je hoeft niets retour te sturen.
Ik heb een klacht.
Heb je een klacht? Neem dan gerust even contact met ons op, dan lossen we het samen op. Hieronder het officiële stukje tekst vanuit ons keurmerk. Wees gerust, we hebben echt geen 14 dagen nodig voor een reactie. En tot de geschillencommissie hebben we het ook nog nooit laten komen.
Het is natuurlijk vervelend als u een klacht heeft over de dienstverlening zoals u die ervaren heeft. Toch vragen wij u vriendelijk om uw klacht via de e-mail aan de afdeling klantcontact door te geven. Dit kan per e-mail, regulier post en/of telefonisch. Onze medewerkers van de afdeling klantcontact zullen de klacht bekijken en proberen naar ieders tevredenheid de klacht op te lossen.
- Trail.nl
- Fannius Scholtenstraat 56H
- 1051GA Amsterdam
- +31 20 308 6088
- winkel@trail.nl
Na ontvangst van uw klacht ontvangt u van ons een bevestiging. Wij zullen uw klacht binnen 14 dagen na ontvangst beantwoorden, mocht het meer tijd nodig hebben, dan zullen wij u hiervan op de hoogte stellen. Mocht u dit niet op prijs stellen, dan kunt u ook altijd contact opnemen met de afdeling bemiddeling van Stichting Webshop Keurmerk waar Trail.nl bij is aangesloten. Mocht de bemiddelingspoging om enige reden niet tot een bevredigende oplossing leiden, dan bestaat de mogelijkheid om uw geschil voor te leggen aan de Geschillencommissie (SGC).
4. Winkel Amsterdam
Hoe neem ik contact met jullie op?
- De snelste manier is de contact-knop rechtsonder. Dan kun je kiezen voor onder andere Whatsapp.
- Je kunt ons ook mailen op winkel@trail.nl. Mis je bijvoorbeeld een trail op de kalender dan kun je die gerust doorsturen.
- Bellen mag ook. Je kunt ons bereiken op 020 308 6088.
Wat zijn jullie openingstijden?
Ma: 10.00 tot 18.00 uur
Di: 10.00 tot 18.00 uur
Wo: 10.00 tot 18.00 uur
Do: 10.00 tot 18.00 uur
Vr: 10.00 tot 18.00 uur
Za: 10.00 tot 17.00 uur
Zo: gesloten
Op feestdagen kunnen onze openingstijden afwijken.
Wat is het adres van de winkel?
Ons adres is: Fannius Scholtenstraat 56H in Amsterdam. Vlak aan het Westerpark.
5. Over Trail.NL
Hoe is Trail.NL ontstaan?
Wij zijn ontstaan uit Dutch Mud Men. Een webwinkel waar we sinds 2013 spullen verkopen voor obstacle runners, mud runners en survivalrunners. Er kwamen steeds meer items voor trailrunners bij en we vonden dat dat een eigen shop verdiende. Dat is Trail.nl geworden.
Wie werken er bij Trail.NL?
Intussen zijn we met een mooie groep (ultra)trailrunners. Wie er op dit moment precies in de winkel werken kun je hier zien.
Hebben jullie een keurmerk?
Ja, wij zijn lid van het webshop keurmerk. Klik hier om naar onze pagina te gaan.