FAQ - Veelgestelde vragen
Trail.NL Winkel Amsterdam
Wat is het adres van de winkel?
Wat is het adres van de winkel?
Ons adres is: Fannius Scholtenstraat 56H in Amsterdam. Vlak aan het Westerpark.
Wat zijn jullie openingstijden?
Wat zijn jullie openingstijden?
We zijn van dinsdag t/m zaterdag geopend van 10.00 uur tot 17.00 uur.
Ruilen en retouren
Hoe stuur ik een product retour?
Hoe stuur ik een product retour?
Wil je je spullen toch ruilen voor een andere maat of retour sturen? Wij hanteren 365 dagen retouren.
Je retour aanmelden kan via ons retourportaal: https://trail.shipping-portal.com/rp/
Je mag het natuurlijk ook afgeven of ruilen in onze winkel in Amsterdam.
Hoe werkt gratis retour sturen?
Hoe werkt gratis retour sturen?
Als je je product gratis wilt omruilen ben je welkom in onze winkel in Amsterdam.
Retourvoorwaarden volgens het Webshopkeurmerk
Retourvoorwaarden volgens het Webshopkeurmerk
Hieronder zie je de retourvoorwaarden van ons Webshopkeurmerk.
Let op dat we een retourtermijn van 365 dagen hanteren. Mits we de spullen gewoon nog als nieuw kunnen verkopen.
"U heeft een afkoelingsperiode van 14 dagen om zonder opgaaf van redenen het product te retourneren, ingaande op de dag van ontvangst van het product. Het product kan alleen ongebruikt en, indien mogelijk, in originele verpakking geretourneerd worden.
Voor het retourneren van de bestelling zijn de retourkosten voor uw rekening.
‘De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument."
Hoe snel heb ik mijn geld terug?
Hoe snel heb ik mijn geld terug?
Als je je retour via ons portaal doet, gaat meestal iets sneller dan wanneer je hem zelf retour stuurt. We streven ernaar om het de dag nadat het retour is te verwerken, maar door drukte in ons externe magazijn kan het soms een paar dagen langer duren.
Kies je voor een shoptegoed, dan heb je het direct.
Waarom is mijn geld nog niet teruggestort?
Waarom is mijn geld nog niet teruggestort?
Het kan zijn dat je geld nog niet teruggeboekt is. Dat kan een aantal redenen hebben:
- Je pakket is nog niet retour. Bekijk de trackingcode van je retour om dat te controleren.
- De retour is door ons nog niet verwerkt. Meestal zal dat dan de volgende dag gebeuren.
- De bank heeft soms een paar dagen nodig voor de verwerking. Zeker in het weekend.
- Je hebt op een andere manier betaald. Dus je geld komt terug op bijvoorbeeld je creditcard of Paypal in plaats van iDEAL.
Over Trail.nl
Hoe neem ik contact met jullie op?
Hoe neem ik contact met jullie op?
De snelste manier is de WhatsApp-knop rechtsonder.
Je kunt ons ook mailen op winkel@trail.nl. Mis je bijvoorbeeld een trail op de kalender dan kun je die gerust doorsturen.
Bellen mag ook. Je kunt ons bereiken op 020 308 6088.
Hebben jullie een keurmerk?
Hebben jullie een keurmerk?
Ja, wij zijn lid van het webshop keurmerk. Klik hier om naar onze pagina te gaan.
Wie zijn Trail.nl?
Wie zijn Trail.nl?
Wij zijn ontstaan uit Dutch Mud Men. Een webwinkel waar we sinds 2013 spullen verkopen voor obstacle runners, mud runners en survivalrunners. Er kwamen steeds meer items voor trailrunners bij en we vonden dat dat een eigen shop verdiende. Dat is Trail.nl geworden.
Verzending en levering
Wat is de levertijd?
Wat is de levertijd?
We versturen onze producten elke werkdag. Dan wordt het dus meestal de volgende dag (of de dag daarna geleverd.) Je krijgt altijd een trackingcode van ons. We versturen niets zonder volledige tracking.
Let op: Op feestdagen wordt niets verzonden.
Op welke dagen leveren jullie?
Op welke dagen leveren jullie?
Wij leveren 6 dagen per week, alleen op zondag komen onze vervoerders niet. In de tracking kun je zien op welke dag je pakket geleverd gaat worden.
Wat zijn de verzendkosten?
Wat zijn de verzendkosten?
Nederland
- Verzendkosten DHL zijn 6,95.
- Vanaf 50 euro is het gratis.
België
- Verzendkosten zijn 7,95.
- Vanaf 100 euro is het gratis.
Herroepingsrecht
Herroepingsrecht
Je kunt je overeenkomst van aankoop gedurende een bedenktijd van minimaal 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. Gebruik hiervoor het formulier dat als bijlage aan onze algemene voorwaarden zit. Trail.nl vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.
Garantie
Hoe vraag ik garantie aan?
Hoe vraag ik garantie aan?
Is je product defect of te snel stuk en wil je aanvraag maken op garantie? Neem dan altijd even contact op. Stuur een foto mee van het defect en vergeet niet je ordernummer te vernoemen. Dan kunnen we het zo snel mogelijk voor je oplossen.
Wat is de garantietermijn?
Wat is de garantietermijn?
Dat hangt een beetje van het product en merk af. Sommige merken geven levenslange garantie, zoals Darn Tough. Sommige merken hanteren een periode van twee jaar, zoals Salomon.
Productadvies
Hoe vind ik de juiste schoenmaat?
Hoe vind ik de juiste schoenmaat?
- Plaats een vel papier op de vloer tegen een muur.
- Zorg ervoor dat je dezelfde sokken draagt als je doorgaans zou dragen bij dit soort schoenen.
- Met deze sokken aan, ga je op het vel papier staan met je voet loodrecht op de muur en je hiel tegen de muur.
- Vraag dan aan je vriend om een lijn te tekenen vlak voor het langste punt van je voet. Herhaal dit voor beide voeten en kies de langste afstand om je maat te bepalen.
- Gebruik een liniaal en meet de afstand tussen de muur en de lijn die je hebt getekend om je maat te vinden. Als je tussen twee maten in zit, kies dan de grotere maat.
Schrijven jullie ook productreviews?
Schrijven jullie ook productreviews?
Jazeker. Die kun je in dit blog vinden.
Klachten
Ik heb een klacht, wat nu?
Ik heb een klacht, wat nu?
Het is natuurlijk vervelend als u een klacht heeft over de dienstverlening zoals u die ervaren heeft. Toch vragen wij u vriendelijk om uw klacht via de e-mail aan de afdeling klantcontact door te geven. Dit kan per e-mail, regulier post en/of telefonisch. Onze medewerkers van de afdeling klantcontact zullen de klacht bekijken en proberen naar ieders tevredenheid de klacht op te lossen.
- Trail.nl
- Fannius Scholtenstraat 56H
- 1051GA Amsterdam
- +31 20 308 6088
- winkel@trail.nl
Na ontvangst van uw klacht ontvangt u van ons een bevestiging. Wij zullen uw klacht binnen 14 dagen na ontvangst beantwoorden, mocht het meer tijd nodig hebben, dan zullen wij u hiervan op de hoogte stellen. Mocht u dit niet op prijs stellen, dan kunt u ook altijd contact opnemen met de afdeling bemiddeling van Stichting Webshop Keurmerk waar Trail.nl bij is aangesloten. Mocht de bemiddelingspoging om enige reden niet tot een bevredigende oplossing leiden, dan bestaat de mogelijkheid om uw geschil voor te leggen aan de Geschillencommissie (SGC).